Aktivisten samler en brosten op - den drengeklippede, androgyne, afblegede blondine ser hjælpeløs og fortabt ud - kineserdrengen laver sit elektriske boogie-stunt og vender verden på hovedet - en fabrikshal fuld af af viljeløse og afpersonificerede kinesiske arbejdere i en kemisk fabrik med lyserøde hætter og bind for munden - aktivisten smadrer sin kølle mod muren af militante politifolk - det globalt opvarmede isbjerg smadres - den drengeklippede blondine er lesbisk - Occupy Wall Street demonstranterne har pengesedler som bind for munden - aktivisten smider sin brosten - drengene spiller computerspil med politijagt på biltyve - kineserdrengen foran indgangen til den Forbudte By - løberen er en cyborg med kunstige ben - pigen dybt optaget / hypnotiseret af sin iPad, der viser robotter, der spiller fodbold - den smilende drengeklippede blondines øjne er iskolde, for hun er blevet til en cyborg. The New Normal.
Danske Bank har lavet den mest stylede og samtidig mest skræmmende TV-biograf-reklame i dansk reklamefilmhistorie. I komprimeret form viser den på 50 sekunder hele New World Order scenariet i højæstetisk billedsprog.
Den komprimerede billedsekvens kan komprimeres yderligere til et verbalt udsagn, der understreger Danske Banks nye slogan: 'A New Normal demands New Standards'.
Denne nye standard er altså:
Det er værd at bemærke, at Danske Banks direktør, Peter Straarup, er medlem af to af de mest infame 'tænketanke' og hovedorganer for The New World Order: The Trilateral Commission og The Bilderberg Group.
Det er også værd at bemærke, at Danske Bank sammen med svenske Nordea er den mest magtfulde finansinstitution i Danmark. Det lykkedes den sammen med 4 andre banker at klynke-true sig til flere bankpakker efter krisen i 2008 under mottoet 'too big to fail'. En verserende sag i medierne sætter fokus på, hvorvidt daværende Erhvervs- og Økonommiminister Lene Espersen er blevet - om man så må sige - taget i røven af bankdirektøren og hans kolleger og udskrev en generøs blankocheck til den samme gruppe banker, som er involveret i den danske udgave af Libor-skandalen (Cibor) og som grådig og kynisk har været med til at slagte og opsuge en stribe af mindre banker. Disse mindre banker fremstår selv som korrupte, men det større billede af den globalt iscenesatte finanskrise - og NEJ, det er ikke bare en kæde af tilfældigheder, og ledende finansfolk er ikke bare en stak inkompetentheder - afslører, at et af hovedformålene med 'krisen' var at centralisere/kontrollere verdens finanser på et nyt niveau. Tværnationalt betød det fx. den Danske Banks overtagelse af en stak irske banker, der var til fals i et for denne nation svagt øjeblik.
Om nogen står Peter Straarup for den kynisme, der kendetegner globale finansforetagender, der, når det går godt, er internationale eventyrlystne foretagender, og når det går mindre godt er nationale, ansvarlige og for deres danske kunder åh-så-vigtige foretagender, at de danske skatteydere skal kompensere for deres kasino-kultur og det underskud, det har affødt.
Dette postulerede underskud er dog kun udadtil, for indadtil er der vældigt overskud, høje lønninger, bonusordninger, gyldne håndtryk, osv. Indadtil - og dette er aldrig blevet nævnt i en eneste sætning i de danske medier, selvom den global-finansielle elites hovedskrift, The Economist åbent indrømmer det - findes et helt anderledes og alternativt bankvæsen, som på engelsk kaldes for 'The Shadow Banking System', bestående af penge, der aldrig ser dagens lys og unddrager sig enhver kontrol og gennemsigtighed. Det globale skygge-bankvæsen rummer større midler end det officielle bankvæsen. Mange har en intuitiv fornemmelse af, at pengene forsvinder. Look no further.
Tabloidavisen Ekstrabladet har kørt en del artikler af mod den Danske Bank og Peter Straarup. De har desværre ikke gjort noget gavnligt for at afdække sagernes forhold, for kriteriet for Ekstrabladet er det sædvanlige tabloid: salgbarhed og populisme. Under overskrifter som 'gebyr-gribben' har de lavet ad-hominem angreb på Straarup uden dog af beskæftige sig med kernen af - lad os bare kalde sagerne ved deres rette navn: forbrydelser af dimensioner. Ekstrabladet sælger via forargelse, indignation og pegen fingre, og emnet fortjener større dybde. Bladet har fat i noget, men det strander i, at de selv ligger under for grådighed og selv vil tjene penge.
Det bureau, der har lavet filmen, gør det som en del af en kampagne i erkendelsen af, at Danske Banks kunder har mistet tilliden til banken. De mener selv, at deres film er modig og har kant. Realiteten er nok snarere, at Danske Banks nye reklame er i al sin lækkerhed noget af det mest ulækre og mentalt forstyrrende, der er vist til dato. Den viser i sit billedsprog, hvordan der ser ud inde i hovedet på folk som Peter Straarup og hans efterfølger Ejvind Kolding, og hvordan mænd af deres støbning ser mennesket i den Nye Verdensorden. Deres 'nye normale' er en kæde af de værst tænkelige anormaliteter i et sandt Dystopia præsenteret som lækkerier. 'Fattigdom og ulighed vokser, og din bank bliver rigere', lyder en kommentar på YouTube.
Ikke overraskende har filmen vakt forargelse hos folk, der deltager i eller sympatiserer med Occupy-bevægelsen. De har grund til at føle det som en udsøgt hån mod verdens bankkunder. Først stjæler bankerne med arme og ben alt, hvad de kan komme i nærheden af, og så hoverer de på denne perfide måde over deres ofre: 'Væn jer til det alle i kryb derude, det er sådan jeres og jeres børns fremtid bliver!' Det bliver spændende at se, når den kommer op i biograferne - 50 sekunder er snarere biograflængde end TV-længde - om der bliver buh'et. Selv uden Occupy-sekvensen i filmen - det forlyder, at man har tænkt sig at fjerne den - er den stadig fuld af dybt betændte billeder.
Har Danske Bank lavet et selvmål her? Deres gamle slogan hed jo: 'Gør hvad du er bedst til'. Men så kom finanskrisen, og så satte den sloganet og bankens image i et noget dårligt perspektiv. Var det svindel, humbug, tyveri og fiflerier med derivater og andre hundekunster, de var bedst til? Var det underskud, så de måtte filme sig overfor politikerne til at lave bankpakker på skatteydernes regning?
Åh ja, forresten: Danske Bank skaffer sig for tiden af med 2000 ansatte ...
Skal vi ikke have et stykke musik:
Jens Lysdal: Jeg er den glade bankmand
En borger rammer muren |
Danske Bank har lavet den mest stylede og samtidig mest skræmmende TV-biograf-reklame i dansk reklamefilmhistorie. I komprimeret form viser den på 50 sekunder hele New World Order scenariet i højæstetisk billedsprog.
Den komprimerede billedsekvens kan komprimeres yderligere til et verbalt udsagn, der understreger Danske Banks nye slogan: 'A New Normal demands New Standards'.
Denne nye standard er altså:
- borgerkrigen - individet mod staten, den Nye Verdensorden
- seksuel anormalitet
- verden på hovedet
- massemennesker med kemiske mundkurve
- masseslaveriet - det monetære-finansielle slaveri
- politistaten - kaos er dagens orden
- naturkatastrofer - geologisk ingeniørkunst
- en ungdom fanget i en virtuel spilverden
- transhumanisme - robotternes overtag - det afhumaniserede menneske
Det er værd at bemærke, at Danske Banks direktør, Peter Straarup, er medlem af to af de mest infame 'tænketanke' og hovedorganer for The New World Order: The Trilateral Commission og The Bilderberg Group.
Det er også værd at bemærke, at Danske Bank sammen med svenske Nordea er den mest magtfulde finansinstitution i Danmark. Det lykkedes den sammen med 4 andre banker at klynke-true sig til flere bankpakker efter krisen i 2008 under mottoet 'too big to fail'. En verserende sag i medierne sætter fokus på, hvorvidt daværende Erhvervs- og Økonommiminister Lene Espersen er blevet - om man så må sige - taget i røven af bankdirektøren og hans kolleger og udskrev en generøs blankocheck til den samme gruppe banker, som er involveret i den danske udgave af Libor-skandalen (Cibor) og som grådig og kynisk har været med til at slagte og opsuge en stribe af mindre banker. Disse mindre banker fremstår selv som korrupte, men det større billede af den globalt iscenesatte finanskrise - og NEJ, det er ikke bare en kæde af tilfældigheder, og ledende finansfolk er ikke bare en stak inkompetentheder - afslører, at et af hovedformålene med 'krisen' var at centralisere/kontrollere verdens finanser på et nyt niveau. Tværnationalt betød det fx. den Danske Banks overtagelse af en stak irske banker, der var til fals i et for denne nation svagt øjeblik.
Om nogen står Peter Straarup for den kynisme, der kendetegner globale finansforetagender, der, når det går godt, er internationale eventyrlystne foretagender, og når det går mindre godt er nationale, ansvarlige og for deres danske kunder åh-så-vigtige foretagender, at de danske skatteydere skal kompensere for deres kasino-kultur og det underskud, det har affødt.
Dette postulerede underskud er dog kun udadtil, for indadtil er der vældigt overskud, høje lønninger, bonusordninger, gyldne håndtryk, osv. Indadtil - og dette er aldrig blevet nævnt i en eneste sætning i de danske medier, selvom den global-finansielle elites hovedskrift, The Economist åbent indrømmer det - findes et helt anderledes og alternativt bankvæsen, som på engelsk kaldes for 'The Shadow Banking System', bestående af penge, der aldrig ser dagens lys og unddrager sig enhver kontrol og gennemsigtighed. Det globale skygge-bankvæsen rummer større midler end det officielle bankvæsen. Mange har en intuitiv fornemmelse af, at pengene forsvinder. Look no further.
Tabloidavisen Ekstrabladet har kørt en del artikler af mod den Danske Bank og Peter Straarup. De har desværre ikke gjort noget gavnligt for at afdække sagernes forhold, for kriteriet for Ekstrabladet er det sædvanlige tabloid: salgbarhed og populisme. Under overskrifter som 'gebyr-gribben' har de lavet ad-hominem angreb på Straarup uden dog af beskæftige sig med kernen af - lad os bare kalde sagerne ved deres rette navn: forbrydelser af dimensioner. Ekstrabladet sælger via forargelse, indignation og pegen fingre, og emnet fortjener større dybde. Bladet har fat i noget, men det strander i, at de selv ligger under for grådighed og selv vil tjene penge.
Det bureau, der har lavet filmen, gør det som en del af en kampagne i erkendelsen af, at Danske Banks kunder har mistet tilliden til banken. De mener selv, at deres film er modig og har kant. Realiteten er nok snarere, at Danske Banks nye reklame er i al sin lækkerhed noget af det mest ulækre og mentalt forstyrrende, der er vist til dato. Den viser i sit billedsprog, hvordan der ser ud inde i hovedet på folk som Peter Straarup og hans efterfølger Ejvind Kolding, og hvordan mænd af deres støbning ser mennesket i den Nye Verdensorden. Deres 'nye normale' er en kæde af de værst tænkelige anormaliteter i et sandt Dystopia præsenteret som lækkerier. 'Fattigdom og ulighed vokser, og din bank bliver rigere', lyder en kommentar på YouTube.
Ikke overraskende har filmen vakt forargelse hos folk, der deltager i eller sympatiserer med Occupy-bevægelsen. De har grund til at føle det som en udsøgt hån mod verdens bankkunder. Først stjæler bankerne med arme og ben alt, hvad de kan komme i nærheden af, og så hoverer de på denne perfide måde over deres ofre: 'Væn jer til det alle i kryb derude, det er sådan jeres og jeres børns fremtid bliver!' Det bliver spændende at se, når den kommer op i biograferne - 50 sekunder er snarere biograflængde end TV-længde - om der bliver buh'et. Selv uden Occupy-sekvensen i filmen - det forlyder, at man har tænkt sig at fjerne den - er den stadig fuld af dybt betændte billeder.
Har Danske Bank lavet et selvmål her? Deres gamle slogan hed jo: 'Gør hvad du er bedst til'. Men så kom finanskrisen, og så satte den sloganet og bankens image i et noget dårligt perspektiv. Var det svindel, humbug, tyveri og fiflerier med derivater og andre hundekunster, de var bedst til? Var det underskud, så de måtte filme sig overfor politikerne til at lave bankpakker på skatteydernes regning?
Åh ja, forresten: Danske Bank skaffer sig for tiden af med 2000 ansatte ...
Skal vi ikke have et stykke musik:
Jens Lysdal: Jeg er den glade bankmand
Ingen kommentarer:
Send en kommentar